IT-технології у сфері медичного обслуговування

В наші дні медицина йде у крок з розвитком ІТ-технологій. З самого початку появи інформаційних технологій вони почали впроваджуватися в усіх сферах роботи, медицина не є винятком у цьому питанні. Передумови для надання високотехнологічної медичної допомоги з’явилися лише в минулому році, багато в чому завдяки змінам в законодавстві, які зняли ряд бар’єрів для операторів телемедицини та розробників інтелектуального медичного ПО.

До чого це може привести?

Тільки до доброго. Швидше за все, ви так чи інакше вже оцінили роль інновацій в охороні вашого здоров’я. Наприклад, пристрої з вбудованими інтелектуальними алгоритмами (такі як «розумні» годинник) навчилися визначати якість сну, підраховувати пройдені кроки і з’їдені калорії, контролювати пульс, допомагаючи тисячам користувачів по всьому світу стежити за станом свого здоров’я і в разі відхилень своєчасно звернутися за допомогою. Це теж вже можна вважати частиною медицини та життя людини в цілому.

Які технології та інструменти можна впровадити в медицину?

При бажанні дуже багато з того, що сьогодні розробляють ІТ-компанії, можна адаптувати під потреби охорони здоров’я. Однак є три стовпи, на які медицина може спертися вже зараз. Йдеться про інструменти обробки big data, штучний інтелект, а також віртуальної і доповненої реальності.

Одна з технолоігй, яка зараз активно впроваджується у сферу медичного обслуговування – це телемедицина, власний он-лайн кабінет пацієнта та он-лайн платформа для запису до лікарні

Чи варто побоюватися, що технології витіснять лікарів?

Перед розробниками зовсім не варто завдання замінити медиків бездушними машинами. Зовсім навпаки: «розумні» технології покликані змінити умови роботи лікарів, звільняючи їх від рутинних завдань на зразок перегляду паперових документів, щоб вони могли більше часу приділяти своїм безпосереднім обов’язкам з охорони нашого з вами здоров’я.